Ciągły rozwój naszej firmy skutkuje rozszerzaniem zakresu oferowanych produktów i usług. Prowadzimy szeroko rozwiniętą działalność w zakresie dostaw wyposażenia i urządzeń do magazynowania, transportu oraz dystrybucji produktów petrochemicznych oraz paliw lotniczych.


W realizacji projektów nasza firma działa zgodnie z najnowszymi Dyrektywami CE, normami zharmonizowanymi oraz wymaganiami obejmującymi sektor paliwowo-gazowy.

Oferujemy
  • Stanowiska do załadunku cystern drogowych paliwem lotniczym
  • Stanowiska do rozładunku cystern drogowych paliwem lotniczym
  • Podwójne stanowisko do załadunku cystern drogowych paliwem lotniczym
  • Dystrybutory do paliw lotniczych
  • I inne rozwiązania tworzone dla branży paliw lotniczych pod potrzeby klienta.

Stanowisko do załadunku cystern
drogowych paliwem lotniczym

Stanowisko zostało zaprojektowane do załadunku paliw lotniczych typu F-34, F-44 oraz JET-A1, AVGAS. Wydanie paliwa do autocysterny ze zbiorników magazynowych realizowane jest przez kompletne stanowisko napełniania cystern samochodowych wyposażone w:

  • Instalację pomiarową opartą na przepływomierzu z oceną zgodności MID, M30P LC-SAMPI
  • Elektroniczny sterownik – kontroler przepływu TE550 –SAMPI,
  • Filtr koalescencyjno – separacyjny z systemem automatycznego opróżniania odstojnika wody, HV2244 – WARNER LEWIS,
  • Zespół dwóch pomp (w tym jedna awaryjna)
  • Zawór kierunkowy do wyboru nalewaka górnego lub dolnego
  • Ramię górnego i dolnego rozładunku - SILEA
  • Zespół dozowania dodatku przeciwko krystalizacji wody w paliwie lotniczym serii 800-2L HAMMONDS
  • System zabezpieczenia przed przepełnieniem INTELLITROL ICC-O - SCULLY
  • System kontroli uziemienia: GRD – 4200 CORTEM
  • System kontroli operatora DEADMAN, HAND-ATX-001 GRP LTD
  • Naczynie wizualnej kontroli paliwa ze złączem poboru próbek

Parametry techniczne

Medium: paliwa lotnicze F-34/F-44, JET-A1, AVGAS
Ciśnienie robocze: 7 bar
Ciśnienie nominalne: 10 bar
Temperatura pracy: -20/+40°C
Filtracja: wg normy EI1581 5th Edition
Wydajność tankowania: do 1700 l/min
Średnica ramienia górnego: DN80
Przyłącze ramienia górnego: stożek Ø500 z przyłączem odzysku oparów 2”
Średnica ramienia dolnego: DN80
Przyłącze ramienia dolnego: żeńskie 4” API
Napięcie zasilania: 400V (trójfazowe)
Masa własna: ~5000 kg

Stanowisko do rozładunku cystern
drogowych paliwem lotniczym

Stanowisko zostało zaprojektowane do rozładunku paliw lotniczych typu F-34, F-44 oraz JET-A1, AVGAS z autocysterny do zbiorników magazynowych. Stanowisko wyposażone jest w:

  • Wąż DN 75 zwijany na stalowym uchwycie ze złączem awaryjnego rozłączania typu SBC, zaworem kulowym oraz złączem typu CAMLOCK
  • Filtr koalescencyjno-separacyjny do paliwa lotniczego, HV2244 - WARNER LEWIS
  • Przyłącza poboru próbek paliwa
  • Pompa RVP30 z silnikiem 11kW Ex (opcjonalnie do rozładunku paliwa lotniczego można użyć pompy cysterny)
  • Systemy kontroli uziemienia GRD4200-CORTEM
  • System zabezpieczenia przed przepełnieniem INTELLITROL ICC-O – SCULLY

Parametry techniczne

Medium: paliwa lotnicze F-34/F-44, JET-A1, AVGAS
Ciśnienie robocze: 7 bar
Ciśnienie nominalne: 10 bar
Temperatura pracy: -20/+40°C
Filtracja: wg normy EI1581 5th Edition
Wydajność roztankowania: do 1000 l/min
Przyłącze do roztankowania: CAMLOCK 3”
Średnica węża wydawczego: DN75
Długość węża wydawczego: 6m
Napięcie zasilania: 400V (trójfazowe)
Masa własna: ~1200 kg

Podwójne stanowisko do załadunku
cystern drogowych paliwem lotniczym

Jest to podwójne stanowisko oddolnego napełniania cystern samochodowych paliwem lotniczym typu F-34, F-44 oraz JET-A1, AVGAS. Stanowisko to jest zintegrowanym scalonym zamykanym zespołem, który zawiera dwa niezależne układy wydawcze.

Podstawowymi komponentami stanowiska są:

  • Instalacja pomiarowa z przepływmierzem objętościowym M7 LC-SAMPI I rejestratorem mechanicznym. Układ posiada ocenę zgodności wg MID;
  • Dwa węże DN50 zwijane na stalowych uchwytach ze złączami awaryjnego rozłączania typu SBC, zaworami kulowymi oraz złączami typu CAMLOCK;
  • Filtr koalescencyjno-separacyjny do paliwa lotniczego, HV1828 - WARNER LEWIS;
  • Przyłącza poboru próbek paliwa;
  • Pompa RVP25 z silnikiem elektrycznym 7,5kW Ex, AUREX LPG;
  • Przerywacz płomienia KPP-50EKO – LIMET stanowi zabezpieczenie instalacji przed cofnięciem się wybuchu do jej wnętrza w przypadku zapalenia się par lub gazu;
  • System kontroli uziemienia GRD4200 - CORTEM.

Parametry techniczne

Medium: paliwa lotnicze F-34/F-44, JET-A1, AVGAS
Ciśnienie robocze: 7 bar
Ciśnienie nominalne: 10 bar
Temperatura pracy: -20/+40°C
Filtracja: wg normy EI1581 5th Edition
Wydajność roztankowania: do 500 l/min
Przyłącze do roztankowania: CAMLOCK 3”
Średnica węża wydawczego: DN50
Napięcie zasilania: 400V (trójfazowe)
Masa własna: ~1200 kg

Agregat do tankowania paliw lotniczych

Agregat do paliw lotniczych został zaprojektowany jako kompletne urządzenie przeznaczone do załadunku lub rozładunku zbiorników samolotów paliwem lotniczym typu JET –A1 etc. Jest to układ pompy oraz przepływomierza objętościowego zabudowanego w obudowie ze stali nierdzewnej.

Instalacja pomiarowa została oceniona metrologicznie wg dyrektywy MID. gregat do paliw lotniczych wyposażony jest w zwijadło ze stali nierdzewnej z wężem tłocznym, którego długość I średnica dostosowane są do indywidualnych wymagań klienta. Agregat wyposażony jest także w filtr - monitor absorbujący wodę z paliwa oraz w dozownik dodatku zapobiegający krystalizacji wody w paliwie lotniczym.

Agregat posiada dodatkowo przyłącza do poboru próbek paliwa przed i po procesie filtracji. Przepływomierz objętościowy w zależności od potrzeb może być wyposażony w rejestrator mechaniczny lub elektroniczny.

W przypadku zastosowania głowicy elektronicznej lub mechanicznej z generatorem impulsów możliwe jest połączenie urządzenia z systemem bezgotówkowej obsługi klientów i kontroli dostępu przy pomocy kart zbliżeniowych I archiwizacji danych. Urządzenie może być montowane na ramie jako układ ze zbiornikami w zależności od wymagań klienta.

  • Wąż DN 75 zwijany na stalowym uchwycie ze złączem awaryjnego rozłączania typu SBC, zaworem kulowym oraz złączem typu CAMLOCK
  • Filtr koalescencyjno-separacyjny do paliwa lotniczego, HV2244 - WARNER LEWIS
  • Przyłącza poboru próbek paliwa
  • Pompa RVP30 z silnikiem 11kW Ex (opcjonalnie do rozładunku paliwa lotniczego można użyć pompy cysterny)
  • Systemy kontroli uziemienia GRD4200-CORTEM
  • System zabezpieczenia przed przepełnieniem INTELLITROL ICC-O – SCULLY


Parametry techniczne

Medium: paliwa lotnicze JET-A1, AVGAS
Ciśnienie robocze: 7 bar
Ciśnienie nominalne: 10 bar
Temperatura pracy: -20/+50°C
Dokładność filtracji mechanicznej: 0,5µm
Dokładność filtracji wolnej wody: < 5 ppm
Przyłącze do tankowania: ZVF 40.3
Wydajność tankowania: 25 - 200 l/min
Wydajność roztankowania: 20 - 40 l/min
Dokładność pomiaru: 0,5%
Napięcie zasilania: 400V (trójfazowe)
Wymiary: 1500x1000x1150 mm
Masa własna: ~500 kg